6002030506 |
I si parlem (més) en català? Assertivitat lingüística |
2021-2022 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
24/2/2022 - 24/2/2022 (2 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
ST Ddtt. Lleida (nd) |
|
(Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ST a Lleida
|
| |
|
Activitat en format virtual |
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els catalanoparlants renunciem sovint a fer servir el nostre idioma en interaccions socials, i aquest hàbit contribueix a la substitució lingüística.
Tradicionalment, s'ha considerat que la "consciència lingüística" era l'element clau per a revertir aquest procés. No sembla, però, que siga així. D'una banda, gent amb un elevat nivell de consciència també practica la submissió lingüística. De l'altra, la selecció i ús d'una o altra llengua és més semblant a un automatisme que no a una presa de decisions. L'enfocament basat en l'assertivitat s'orienta a facilitar el canvi d'hàbits lingüístics, des d'una perspectiva no ideològica, i focalitzant-se en el desenvolupament individual de recursos útils.
Reflexió sobre els usos lingüístics en el context educatiu escolar.
Aportació d'elements i recursos de millora des de la psicolingüística des d'un enfocament competencial
|
| |
Objectius |
- Reflexionar sobre els usos lingüístics de la llengua catalana en contextos multilingües.
-Aportar elements de millora per a una bona assertivitat lingüística.
- Aportar elements didàctics per al foment de l'ús de la llengua.
|
| |
Continguts |
- L'assertivitat lingüística.
- El usos lingüístics
- Orientacions per a una bona didàctica.
|
| |
Formador/a |
Ferran Suay
|
| |
Avaluació |
Assistència a la conferència.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'Educació Infantil i Primària, de secundària, agents dels Plans Educatius d'Entorn.
|
| |
E-mail |
mmonca2@xtec.cat
|
| |
|
|