Més informació [ Detall d'activitat

 
6002030506   I si parlem (més) en català? Assertivitat lingüística
2021-2022   Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   24/2/2022 - 24/2/2022 (2 hores) de 17:30h a 19:00h
   ST Ddtt. Lleida (nd)
    (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   ST a Lleida
  
   Activitat en format virtual
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022
  
Descripció i   Metodologia:   Els catalanoparlants renunciem sovint a fer servir el nostre idioma en interaccions socials, i aquest hàbit contribueix a la substitució lingüística.
Tradicionalment, s'ha considerat que la "consciència lingüística" era l'element clau per a revertir aquest procés. No sembla, però, que siga així. D'una banda, gent amb un elevat nivell de consciència també practica la submissió lingüística. De l'altra, la selecció i ús d'una o altra llengua és més semblant a un automatisme que no a una presa de decisions. L'enfocament basat en l'assertivitat s'orienta a facilitar el canvi d'hàbits lingüístics, des d'una perspectiva no ideològica, i focalitzant-se en el desenvolupament individual de recursos útils.

Reflexió sobre els usos lingüístics en el context educatiu escolar.

Aportació d'elements i recursos de millora des de la psicolingüística des d'un enfocament competencial
  
Objectius   - Reflexionar sobre els usos lingüístics de la llengua catalana en contextos multilingües.

-Aportar elements de millora per a una bona assertivitat lingüística.

- Aportar elements didàctics per al foment de l'ús de la llengua.
  
Continguts   - L'assertivitat lingüística.
- El usos lingüístics
- Orientacions per a una bona didàctica.
  
Formador/a   Ferran Suay
  
Avaluació   Assistència a la conferència.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
Persones  destinatàries   Professorat d'Educació Infantil i Primària, de secundària, agents dels Plans Educatius d'Entorn.
  
E-mail   mmonca2@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent